- شناسایی اعضای حقیقی، حقوقی، تشکلها و فعالین اقتصادی بالقوه و جذب آنها؛
- معرفی و هدایت تشکلها جهت معرفی انجمن اخلاق کسب و کار به اعضای خود و تشویق به عضویت متقابل و عقد تفاهمنامه همکاری در صورت امکان؛
- همکاری در معرفی انجمن و خدمات آن از طریق وبسایت و شبکههای مجازی جهت جذب اعضای جدید؛
- برقراری ارتباط موثر میان اعضای فعلی انجمن و تلاش در جذب اعضای جدید از طریق اعضای فعلی؛
- معرفی بنگاهها و اصناف و کسب و کارها جهت آموزش دورههای مرتبط با حوزه اخلاق کسب و کار و مسئولیت اجتماعی و ارزیابی سطح بلوغ و تعالی اخلاقی در آنها؛
- معرفی بنگاهها، سازمانها و افراد شاخص در اخلاق جهت اجرای فرایند ارزیابی و برگزاری مراسم اعطای جوایز اخلاق کسب و کار و مسئولیت اجتماعی؛
- فراهم آوری شرایط مناسب برای حضور و بهرهمندی اعضای انجمن از کارگاهها، دورههای آموزشی و سمینارهای انجمن؛
- معرفی بنگاههای اقتصادی و سازمانها جهت استقرار استانداردهای اخلاق کسب و کار و مسئولیت اجتماعی؛
- معرفی نرمافزار خودارزیابی اخلاق کسب و کار و مسئولیت اجتماعی به بنگاههای اقتصادی و سازمانها؛
- جمعآوری اطلاعات مرتبط با دستاوردهای بهبود کسب وکار در بنگاهها و اصناف حاصل از قراردادها و تفاهم نامههای همکاری فی مابین با هدف انتشار در سطح ملی و بین المللی؛
- ایجاد شرایط بهرهمندی اعضاء از مزایای گواهینامه عضویت در انجمن و حضور فعال و موثر در آن(به طور نمونه حضور در مناقصهها، اخذ مفاصاحساب بدون ضریب و …)؛
- حصول اطمینان از انطباق اطلاعات و دانش با آخرین دستاوردهای روز دنیا مرتبط با حوزه اخلاق در تمامی جوانب موردنیاز کسب و کارها.